Peste 18 milioane de români folosesc internetul mobil în 2024 conform DataReportal, așa că problemele de conexiune sunt inevitabile. Se datorează în mare parte vitezei excelente la internet, în special pe rețelele celulare, unde media a ajuns la 51,5 Mbps în 2024.
Dacă ești pe drum, acasă sau la birou și nu merge internetul pe telefon, poate fi o problemă de rețea cu Wi-Fi-ul sau cu datele mobile, de software sau de hardware. Acest articol prezintă pași ușor de urmat pentru a rezolva problemele de internet pe telefonul tău, indiferent de natura lor.
Cuprins
Ce faci dacă nu merge internetul pe telefon? Pași ușor de urmat pentru a rezolva probleme de conexiune la date mobile sau Wi-Fi, fie că e o problemă legată de conexiunea la internet, setările telefonului sau aplicațiilor (software), telefonul în sine (hardware) sau operatorul de date mobile.
-
Activează datele mobile
Mergi la Setări > Rețea mobilă și asigură-te că opțiunea Date mobile este activată. Dacă ești în afara țării, asigură-te că și opțiunea Roaming de date este activată.
-
Oprește modul avion
Asigură-te că modul avion este dezactivat deoarece acesta oprește toate comunicațiile wireless. Îl găsești în Setări > Rețea mobilă > Mod avion.
-
Repornește telefonul
Oprirea și repornirea telefonului poate rezolva adesea mici probleme de software care afectează conectivitatea, în special din cauza aplicațiilor care rulează în fundal. Apasă și ține apăsat butonul de alimentare, selectează Reporniți sau Opriți alimentarea și apoi pornește din nou telefonul.
-
Repornește router-ul
După ce te-ai asigurat că Wi-Fi-ul este activat și că ești conectat la o rețea (dar nu ai acces la internet) repornește routerul pentru a rezolva problemele de configurare IP sau autentificare — scoate-l din priză și așteaptă 10-15 secunde până îl reconectezi.
-
Actualizează software-ul telefonului
Software-ul neactualizat poate fi o problemă când nu merge internetul pe telefon. Mergi la Setări > Actualizare software și verifică dacă există o actualizare disponibilă. Instalează orice actualizare pentru a îmbunătăți performanța și stabilitatea rețelei.
-
Verifică limita de utilizare a datelor
Unele telefoane permit setarea unor limite de utilizare a datelor. Așa că, dacă nu merge internetul pe telefon, poate fi din cauza depășirii acestei limite. Mergi la Rețea mobilă > Utilizare date > Limită de date lunară pentru a ajusta sau elimina limita.
-
Resetează setările de rețea
Mergi la Setări > Sistem > Resetare și activează Resetare setări de rețea. Va șterge rețelele Wi-Fi salvate, conexiunile Bluetooth și setările de date mobile, dar poate rezolva multe probleme legate de internet.
-
Verifică SIM-ul
Scoate cartela SIM, verifică dacă are urme de deteriorare sau murdărie, și reintrodu-o corect în telefon. Dacă ai probleme de conectare la Wi-Fi (nu date mobile), încearcă să te conectezi fără SIM — așa îți poți da seama că problema e legată de cartelă, caz în care o poți schimba la un service al operatorului tău. Dacă nu merge internetul pe telefon pe date mobile, pune o altă cartelă SIM dacă ai la dispoziție pentru a vedea dacă problema provine de la telefon sau de la SIM.
-
Selectează SIM-ul corect (dacă ai dual SIM)
Dacă ai două cartele SIM în telefon —una cu internet și una fără—, asigură-te că cea corectă e folosită pentru date mobile. Verifică în Setări > Rețea mobilă > Gestionare SIM.
-
Dezactivează VPN-ul și verifică-i setările
Anumite VPN-uri pot interfera cu conexiunile de date mobile sau Wi-Fi, așa că asigură-te că e oprit dacă nu merge internetul pe telefon. De asemenea, unele VPN-uri au opțiuni pentru a fi permanent conectat la VPN și a bloca toate conexiunile ce nu sunt rutate prin VPN, deci internetul nu va merge chiar dacă VPN-ul e dezactivat. În acest caz, umblă la setările VPN-ului tău, caută ceva de tipul Always-on VPN și/sau Block connections without VPN și dezactivează-le.
-
Verifică aplicațiile instalate
Unele aplicații pot fi motivul pentru care nu merge internetul pe telefon. Dacă ai instalat ceva recent pe telefon iar apoi au apărut problemele de conexiune la internetul, dezinstalează. Astfel de probleme mai pot fi cauzate de cache-ul corupt al unor aplicații ca browserele sau social media (Facebook, Instagram, TikTok ș.a.m.d.). Du-te la Setări > Aplicații, ia fiecare aplicație la mână, deschide Stocare și accesează Goliți memoria cache.
-
Verifică situația rețelei la operator
Dacă toate setările tale sunt corecte și problema persistă, verifică starea rețelei la operatorul tău de telefonie. Sună la suport tehnic sau verifică site-ul oficial pentru a vedea dacă există o pană sau alte probleme cunoscute în zona ta.
-
Resetează telefonul din fabrică
Dacă toate celelalte metode au eșuat, efectuează o resetare din fabrică a telefonului din Setări > Sistem > Resetare telefon. Va șterge toate datele de pe telefon și va restaura setările inițiale, deci asigură-te că îți faci backup la tot înainte.
-
Mergi la un service autorizat
Dacă nu merge internetul pe telefon nici după resetarea din fabrică, e posibil ca antena internă să fie afectată din cauza căzăturilor sau altor daune suferite. În acest caz, ar trebui să apelezi la un service autorizat pentru reparații.